Ik voel me gehoord als cliënt

Het is alweer bijna twee jaar geleden dat ik bewust de overstap heb gemaakt naar Aya Thuiszorg voor zowel de huishoudelijke hulp als de begeleiding.  Deze kleinschalige thuiszorg organisatie houdt goed rekening met mijn persoonlijke wensen en levensovertuiging. Als ik met persoonlijke punten zit kan ik die neerleggen bij mijn zorgconsulent en algemene punten kan ik uiten via de cliëntenraad. Op deze manier voel ik mij gehoord als klant.

Als patiënt met een Niet Aangeboren Hersenletsel is het moeilijk om de draad weer op te pakken. Tijdens het revalideren loop je tegen vele obstakels aan. Zowel de huishoudelijke hulp en begeleiding spelen hierin voor mij een belangrijke rol. Zo heeft de begeleidster van AYA Thuiszorg mij ondersteund bij het zoeken naar een aangepaste woning en bij de verhuizing die daarop volgde. De huishoudelijke hulp heeft mij erg geholpen met het inpakken van spullen en het schoonmaken van de nieuwe woning. Bij verhuizen komt veel kijken, vooral als je gezondheidsproblemen hebt. Daarom is het fijn dat je de ene keer bezig bent met de administratie en het andere moment hulp krijgt met het uitzoeken van spullen of inruimen van kasten. En er is altijd een luisterend oor wanneer ik dat nodig heb.

Esther, april 2014 Amsterdam

 

Plaats een reactie